28 Ağustos 2008 Perşembe

İlköğretim okullarında 65 bin öğretmen açığı var

Ankara - Türkiye'de ilk ve ortaöğretim okullarında eğitim olanaklarının incelendiği araştırmada, Türkiye ortalamasının altında eğitim olanaklarına sahip ilköğretim okullarında yaklaşık 65 bin, ortöğretim okullarında ise 15 bin 559 öğretmen açığı bulunduğu belirlendi.
Resmi ve özel kurumların öğretmen başına düşen öğrenci sayısı bakımından farklılık gösterdiği ifade edilen araştırmada, özel eğitim öğretim kurumlarında öğretmen başına düşen ortalama öğrenci sayısının 8.98, resmi eğitim öğretim kurumlarında ise 22.28 olduğu belirtildi.
Resmi ilköğretim ve ortaöğretim okulları içinde Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde öğretmen başına düşen öğrenci sayısının 34.98 olduğu, bunu 29.70 ile Orta Anadolu Bölgesi'nin izlediği vurgulandı.
Araştırmada, Türkiye ortalamasının altında eğitim olanaklarına sahip olan ilköğretim okullarının öğretmen ihtiyacının yaklaşık 65 bin, derslik ihtiyacının 124 bin, bilgisayar ihtiyacının 78 bin, bilgisayar laboratuvarı ihtiyacının 5 bin 708, fen laboratuvarı ihtiyacının 4 bin 518, yabancı dil laboratuvarı ihtiyacının 6 bin 249, kütüphane ihtiyacının 4 bin 96 olduğu ortaya çıktı.
Türkiye ortalamasının üstünde eğitim olanağına sahip ilçelerde ise öğretmen fazlasının 30 bin 583, derslik fazlasının 21 bin, bilgisayar fazlasının 40 bin, bilgisayar laboratuvarı fazlasının 4 bin 309, fen laboratuvarı fazlasının 3 bin 67, yabancı dil laboratuvarı fazlasının 132, kütüphane fazlasının ise 2 bin 590 olduğu kaydedildi.
Eğitim olanakları yönünden hiç gelişmemiş grupta yer alan 62 ilçenin ilçe milli eğitim müdürlükleri ile yapılan görüşmelere de yer verilen araştırmada, ilçelerde yeterli öğretmen olmadığı, okulların bakım ve onarıma ihtiyacı olduğu ya da güvenlik nedeniyle eğitim faaliyetleri yürütemeyen okulların bulunduğu, öğrencilerin ise taşımalı eğitim yolu ile çevre okullara yönlendirildikleri tespit edildi.
Öğretmen atamalarında rotasyon sisteminin getirilmesi önerilen araştırmada, stajyerlik sürelerinin 5 yıla çıkarılması ya da ilçelere kadrolu öğretmen tayin edilmesi diğer çözüm yolları olarak önerildi. Kynak:A.A

Hiç yorum yok: